Wednesday, July 11, 2018

Új-Zéland - avagy hogyan költsünk 'milliókat'

Nos, már Koreában nem voltam túl boldog hogy ott kell hagyjam a barátaimat/ az országot, és ez csak fokozódott amikor elvették a kis svájci bicskámat (amit mindenhol átengedtek eddig mert kb 5 centis sincs a 'pengéje). Aztán Kuala Lumpurban gépcsere, kipakoltatták az EGÉSZ táskámat... felettébb boldog voltam, mert rohadt nehéz úgy bepakolni hogy rendesen beférjek. Ausztráliában is le kellett szállnunk amíg takarították a gépet, kb fél óra se volt, de az ajándékbolt :O
Szóval Auckland: a várt 16 fok helyett volt 8. Nekem egy pulcsim van. Meg egy farmerom meg alávettem a cicagatyámat, de pulcsiból nem lett többem. A hostelben tudtam turkálni pulcsit meg kabátot, amit mások levetettek, így az egyszem újzélandi napomon úgy jàrkáltam a városban mint egy csöves. De megérte.
Elmentem a múzeumba, szívni egy kis maori kultúrát magamba. Múzeumlátogatásnak indult de közben megnéztem egy hagyományos maori táncos-éneklős előadást, hát köpni-nyelni nem tudtam, imádom. 





Szóval az előadásért dupla pénzt hagytam ott, aztán vennem kellett egy maori medált is - horog csontból (hei matau) - szerencsét, biztonságos tengeri utazást és erőt jelképez. Hát ezek most nem ártanak.

Aztán elnéztem a helyi állatkertbe, ami egyedül a helyi veszélyeztetett madarak miatt érdekelt: kiwi, kea, kaka, kakapo.... Kakapot nem is tartanak állatkertben mint megtudtam, mert a védett rezervátumokban több esélyül van. Viszont láttam kiwit 😍 kb. 5 percre és csak sötétben mert akkor aktívak, de nagyon cuki (mindenki guglizzon rá). A kea meg a kaka meg papagájfélék, érdekesek. Plusz Európában erszényes ördögöt sem sűrűn látni, úgyhogy ahhoz is volt szerencsém. 




Hazafelé necces volt, mert a múzeumból az állatkertbe Uber-rel vitettem magamat (életemben először), de az állatkertben már nem volt wifi szóval nem tudtam hívni. Szerencsére a buszt megtaláltam, és tudtam rajta kp-val fizetni (mindenhol utazókártya van, amit általában kp-i helyeken tudsz pénzzel feltölteni).
Mivel a busz a Sky Towernél tett ki, gondoltam felmegyek még oda is. Semmi extra, de had lássam már Aucklandet egyben, ha már itt vagyok. Amúgy megérte, rengeteg kis sziget veszi körül, szép a kilátás.
Szóval a nem-tervezett kiadásaim plusz 10ezer forint körülre rúgtak (az alap kiadásokon kívül ami kb 20 ezer volt 1,5 napra), ami egy hátizsákosnak sok sok pénz... mindenesetre megérte :) még akkor is ha majd befagyott a popsim.

No comments:

Post a Comment