Tuesday, July 10, 2018

Korea 2

Szóval már Új-Zélandot kéne írnom mert onnan is megyek már tovább de megpróbálom behozni Koreát először.
Mikor megérkeztem, Luca várt a reptéren, és bár kevesebb időt tudtunk együtt tölteni mint szerettünk volna, azért sikerült pár napot átmókáznunk. Elvitt sok fincsi koreai kaját enni, karaokézni (imádom az itteni karaokét: csak a baráti társaság, és bár midi az alap, nem kell vadidegenek előtt égni ha egy hang félrecsúszik), a tengerhez (ahol elég szegényes strandok vannak kiépítve, figyelembe véve a tényt hogy az országot 3 oldalról tenger veszi körül - a negyedik meg ki akarja csinálni), beöltözni hagyományos viseletbe (hanbok), piacozni.



Úgyhogy nagyon tartalmasan telt ez a kis idő is, köszi Luca!!! ❤❤❤
Aztán a hostelben is lett egy jobb kis társaság szóval szerencsére sosem unatkoztam :)
Amúgy Korea fura sztendereket állít: a celebek p*csája meg melle kint lehet, de a metrón úgy megbámulnak egy sima lenge nyári ruhában mintha csak véres kést szorongatnál. Amúgy mindenhonnan koreai celebek bámulnak rád, minden poszterről, és bár alig a negyedét ismerem ezeknek, még így is minden sarkon felismertem valakit.
Angolul alig tudnak, nem is nagyon akarnak megszólalni, már a reptéren is koreaiul szól hozzád a személyzet (wtf), de aki mégis veszi a bátorságot, az nagyon kedves és segítőkész.
Kajából/piából asszem minden fontosabbat kipróbáltam: soju (rizsből készült égetett szeszesital), sikhye (rizspuncs vagy ilyesmi), makgeollli (rizsbor), tteokbokki (rizsnudli csípős paradicsomos szószban), mochi (rizses édesség), feketebabos tészta (jjajangmyeon), zöldségestészta (japchae), koreai bbq, kimbab vagy onigiri (a boltban kapható 3szögalakún el tudnék élni egy darabig), mindenféle ricecake amiket szintén imádok, bolti ramen, tofu amit megkedveltem, szóval asszem volt minden lényeges. A pékáru persze itt is édes, de imádom hogy pálcikát adnak mindenhol meg kanalat, nem kést meg villát.
A palotáik, templomaik a természettel övezve gyönyörűek.
Amennyire nem szerettem az elején itt lenni, annyira nem akartam elmenni innen sem. Új barátokra leltem, Lucát is itt kellett hagynom, meg az olcsó zseniális kaját...az éjszakai életet, az éjjelig nyitvatartó boltokat....

No comments:

Post a Comment